subota, 9. kolovoza 2014.

Zamci i zmajevi

Dungeons & Dragons ovih dana ulazi u svoju petu ediciju nakon fijaska koji je bila četvrta. Osnovna pravila su raspoloživa za džabe i izgledaju dobro, u načelu kao treća edicija ali pojednostavljena za lakši pristup početnicima. No kad se već opraštamo od te neslavne četvrte edicije, odajmo počast šačici dobrih ideja nevezanih uz mehanička pravila koju je unjela u ovu sjajnu igru:
1) Points of Light - Worldbuilding je u 4e izveden briljantno. Polazi od ideje da je svijet neistražen i opasan, a civilizirane ispostave rijetke i ranjive - points of light in a dark world. Umjesto da DM dizajnira kontinente ili čitav svijet za igru u kojoj većina toga možda neće biti iskorištena, on osmisli šačicu tih svjetlih točaka u vidu sela, gradova ili polisa, a ostatak ostavi za kasnija istraživanja. Deveto poglavlje u DMG-u cijeli proces opisuje u nekoliko jednostavnih koraka, a već gotov gradić Fallcrest u jedanaestom poglavlju je sjajno mjesto za početak low-level kampanje.
2) Pojednostavljena kozmologija - Fala kurtzu da se netko sjetio poštucati taj vražji Great Wheel! Postojalo je toliko puno ravni postojanja da je stvar postala retardirana. DMG treće edicije ih je brojao dvadeset i sedam, što je kudikamo previše, ali je jedan od njih k tome sastavljen od beskonačno puno slojeva koji su svaki plane za sebe. Što je najgore, skoro svi su zvučali strahovito dosadno. Manje planeova, manje zajebancije, više akcije. Lajkam.
3) Dijagonalni zidovi - Mali okvir sa opaskom na 113. stranici DMG-a rješava problem s kojim su se DM-ovi hrvali desetljećima - umjesto da dijagonalne zidove crtaš od kuta do kuta squarea, počni od sredine njegovog brida i povuci crtu do sredine brida susjednog squarea. Bam! Uvijek je jasno može li lik zauzimati dani square i s ovom je metodom čak moguće crtati zadovoljavajuće ovalne prostorije. Zakon.
4) Religija - Drugo poglavlje PHB-a donosi savršeno sažete informativne blokove za različita D&D božanstva. Opis je kratak i čitak ali revoluciju donosi adendum - tri natuknice za svakog boga u kojima stoji što isti propovjeda i očekuje od svojih sljedbenika. Jednostavno, elegantno, izvrsno.
5) Poluorci - Poluorke je oduvijek morila činjenica da glupo izgledaju. Na svim ilustracijama imaju te glupe svinjske njuške pa nije ni čudno da ih ljudi ne igraju često. Isti problem mori i četvrtu ediciju ali se ipak pojavilo par ilustracija na kojima su dobili normalnije nosove i odmah postali atraktivniji izbor. Bilo je i vrijeme, nitko ne želi da mu lik izgleda debilno.
Eto, to su dobre 4e ideje primjenjive u bilo kojoj varijanti D&Da. Hvala ti na njima, četvrta edicijo, a sad ruku pod ruku s dragonbornima odjebi u zaborav jer nećeš nikome faliti.

Nema komentara: