srijeda, 9. siječnja 2013.

Peter Jackson nastavlja s cameo ulogama i u Hobitu

Pozorni gledatelji su u Jacksonovoj trilogiji Gospodar Prstenova mogli zamjetiti njegova pojavljivanja u malim ulogama, a tu je navadu nastavio i u Hobitu.
A kad smo već kod toga, iako nije grozan kao Povratak kralja, Hobit je pomalo dosadan, pomalo glup, pomalo promašaj.

Broj komentara: 15:

Domigorgon kaže...

Meni je Povratak Kralja zakon. A ni Hobit mi nije loš. Možda je trebao biti jedan film, istina, ali nije mi bio dosadan.

U biti, jedini prigovori koje tim filmovima inače mogu naći su razlike od književnog predloška. Kad ih promatram odvojeno od knjige, sve je na mjestu.

Mejo kaže...

Ja sam u manjini što se tiče Povratka kralja, jasno, ali doista mi se čini da je Peter Jackson htio napraviti igricu, a studio mu nije dao.
Također, išli su mi na jetra sanjivi pogledi Froda i Sama dok su nosili prsten na planinu Brokeback.

A nemoj mi reći da ti nisu smetale one dvije bolno debilne scene u Hobitu... Ona sa komičarskim nastupom trolova koji izvode imitaciju three stooges i cijeli onaj fijasko kad je kralj goblina na ekranu.

Maxim kaže...

Još nisam gledao Kepeca, al već info oko tri trosatna filma po omanjoj knjizi mi zvuči kao sado-mužnja keš krave.

Prstenova Družina mi je njegov najbolji film, Povratak Kralja mi je kao polagana smrt na nekoj spravi iz Saw serijala.


A i Peter, ak se dobro sjećam, je statirao i u Frightenersima, drugom mi najboljem njegovom filmu.


Ostatak njegovog opusa, meni osobno, je bezveze.

Maxim kaže...

Iako, nisam gledao bar 2 od 3 njegova rana treša, tak da tu nisam mjerodavan.

Mejo kaže...

Još se ima priliku iskupiti! Ako u drugom djelu patuljci od Smauga naprave čizme, cijeli treći film je onda samo ona velika šora na kraju! A ako neki patuljak tada izvadi kosilicu i s njom roka tri sata kao u Braindeadu, film će bit zakon :)

Domigorgon kaže...

Najviše su mi smetali deus ex machina elementi (Gandalf se vrati i spasi stvar, ili dođu orlovi), ali ako se ne varam, to je vjerno knjizi. Svejedno, iako sam znao da će orlovi doći, naježio sam se koliko je to dobro izvedeno (scenografski + glazba).

Hobit je i kao knjiga više za dječji uzrast, nezrelija i šašavija. Tako da ono, ima tih par elemenata koji odudaraju od onoga što smo navikli u LOTR-u.

Početak filma je super, scene s Golumom su genijalne. Pacing često pati od razvučenih scena ili, u drugu krajnost, previše akcije (tj. neke sekvence predugo traju, već se pitaš kad će više Gandalf spasiti stvar).

Hobit nije dobar kao LOTR trilogija, ali je lijepo vratiti se u taj svijet. Jeste "cash cow", barem što se tiče studija, ali kladim se da Jackson i ekipa koja je radila na filmu to radi jer im je gušt. Kad gledaš one production videe i dokumentarce sa snimanja (bilo Hobita, bilo LOTR-a), čisto im zavidiš što nisi dio svega toga, pa makar lik što kuha kavu.

Mejo kaže...

Istina, Jackson se doista doima kao netko tko radi ove filmove iz gušta, a ne profita.
Međutim!
Mislim da bi mu koristilo da svemu pristupi nešto ozbiljnije, jer je nešto ovdje pošlo u krivo. Obrazloženje da je Hobit neozbiljnije knjiga ti neće dugo služiti jer ti garantiram da će u drugom filmu Smauga, koji je u knjizi stari šašavac (Bilbu otkrije rupu u oklopu jer mu se hoće pohvaliti kako lijepi lajbek ima), prikazati kao letećeg Godzilu. Bilo bi dobro da se redatelj odluči je li ovo epska priča o drevnim kraljevstvima, moćnim ratnicima i strašnim nemanima, isprekidana naznakama nadolazeće apokalipse; ili vesela pustolovina za cijelu obitelj. A ako je ovo drugo, i dalje nema razloga da neozbiljne scene budu neugodne za gledati.
Također bih se osvrnuo na scenu s Golumom jer mi se čini da se upravo tamo najbolje vidi da Jackson nije dobro promislio ovaj pothvat. Usudio bih se pametovati da je tu scenu trebalo odraditi sasvim drukčije. Bilbo se nađe u utrobi planine sa tim kanibalističkim gnjusom, stvar bi trebala biti jako mračna, jako potmula, tako da Goluma vidimo samo krišom kad se tračak svjetla odbije od vode i obasja mu sivu kožu. Trebao bi režati zagonetke i nagnati publiku da se naježi kao što je Bilbo naježen. Umjesto toga, naš je heroj upao u podzemnu tvornicu halogenih lampi, pa ima obilje svjetla da nam Weta radionica može pokazati kako su ušminkali svoju motion capture tehnologiju. Film se dere: "Gle! Gle što sad možemo sa Golumom! Pleše, ciči, skače! Kako sam zakon!" A publika misli: "Hej, gle, eno opet onaj šašavi Golum! Hehe, opet se svađa sam sa sobom, nestaško jedan!" Jedan dan kada će netko ove filmove htjeti gledati kronološki, Golum će im biti dan na pladnju, bez ikakve zadrške. Sjeti ga se u Prstenovoj družini, kada se pojavio u sjeni na par trenutaka, i onda se sjeti kada ga je publika prvi put jasno vidjela kako vreba nad usnulim hobitima u Dvije kule. Cijelo to odgađanje sada nema smisla jer je bilo važnije pokazati da Peter Jackson raspolaže sa vrhunskim kompjuterima. Divota.

Domigorgon kaže...

Pa eto, donekle se slažem, jer čini se da bi svi problemi bili rješeni da je Hobit snimljen prije LOTR-a. I da je bio samo jedan film od dva-tri sata trajanja. Ali vjerojatno znaš da zbog ovog-onog copyrighta, studija koji su škrtarili s novcem, itd., takvo što nije bilo moguće. A sad kada je Hobit prequel, nema smisla nešto skrivati i otezati samo zato jer kronološki storytelling to nalaže. A vjerujem da bi 15 minuta zagonetki u mraku i tebi dosadilo.

Ja nisam sad tu da branim Jacksona niti njegova (ne)djela. Slažem se da je Hobit malo zastranio, mogao je biti bolji, itd. No, slušavši kritike usmjerene na to kako film izgleda 'loše i jeftino' samo zbog 48 fps, bio sam spreman na najgore. I ugodno se iznenadio. :)

Mejo kaže...

A ja nemam naročitu želju blatiti Jacksona. Bojim se da je jednostavno stvar u tome da sam Povratak kralja pogledao jednom i nikad ga se više nisam zaželio, a tu vibru osjećam i za Hobita.
Možda Bilbo ima pravo kad u filmu kaže "najgore je iza nas", pa će nastavci biti zakon :)

Maxim kaže...

Meni su oni produkcijski klipovi bili bolji od pola njegovih filmova, ali istina, rado bi im i kuhao kavu, samo da mogu tamo visiti na setu.

Al od cijelog Tolkien univerzuma pod palicom Petera, jedna stvar mi je najgora; fanovi.

Najviše pamtim projekciju Povratak Kralja, čitav fakin red ispunjen uneređenim i uslinjenim fanbojsima koji vrište na svaku drugu scenu. A kad počne zika od Shorea, krene kolektivna epilepsija.

Mislim, kužim ja kad voliš nešto, al opet, ono u kinu je bilo ko epidemija bjesnila u čopora tasmanijskih vragova. Trebalo je to gumenim mecima smirivat.

A onda opet, ko mi je kriv kad sam išao na premijeru. :)

Mejo kaže...

Da vidiš tek kad organiziraju projekcije za fanove pa se pajaci obuku u vitezove i princeze... Komedija :)

Domigorgon kaže...

Meni "Povratak kralja" isto ostaje u sjećanju kao najgora projekcija na kojoj sam ikada bio. Ne zbog fanova (u Osijeku se nitko nije oblačio za film), već zbog gužve. Naumio ja bio gledati film, a ostale zadnje karte. Uzeo ja bez razmišljanja i na kraju film od preko tri sata gledao iz drugog reda SKROZ LIJEVO. Tako da gotovo nisam znao što se događa na desnom kraju ekrana.

Maxim kaže...

Srećom nisi bio na sredini reda, uhvatilo bi te u vratu od cimanja lijevo-desno. :)

Ja sjedio krej nekog Chris Farleya, pa svaki put kad vidi zmajeve ili čuje onaj poznati LOTR glazbeni refren, čopi oba rukohvata i krene se tresti ili lupati po njima. Imao sam vibro sjedalo 3 čuke, daz vonderz for bledr.

Filip kaže...

LOTR?

Jel to onaj Mandrakov crni?

Mejo kaže...

Bojim se da uz tolike silne rase u međuzemlju fakat nije bilo mjesta da igdje stane crna :P